DIY kule do kąpieli

Ostatnio fascynują mnie różne produkty DIY. Dziś skupię się na popularnych kulach do kąpieli, które możemy dodać do wody w wannie. Jest to świetny upominek idąc w gości, imieniny, na obiad itp. Ja swoje DIY dałam w prezencie już dość dawno. Wylądowały pod choinką dla mamy i siostry, a z tego, co mi zostało zużyliśmy sami. Jednak bardzo szybko znikło, bo ja i mój mąż uwielbiamy takie dodatki do kąpieli. Poniżej zaprezentuję Wam jak łatwo zrobić takie kule do kąpieli. Dla mnie to była świetna zabawa. Bardzo cieszą mnie takie produkty, zrobione samemu.

kapiel

SKŁADNIKI:
- 1 porcja kwasku cytrynowego ( ok. 100 g)
- 2 porcje sody oczyszczonej ( ok. 200 g)
- 2 łyżeczki balsamu do ciała
- oliwa z oliwek ( 30 g)
- barwnik spożywczy
- dodatki zapachowe np. dowolny olejek eteryczny, płatki róż, skórka pomarańczowa, suszone kwiaty itp.

jak-zrobic-kule-do-kapieli

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA kul do kąpieli:

- suche składniki (kwasek cytrynowy i sodę oczyszczoną) mieszamy ze sobą, dodajemy barwnik oraz wybrane dodatki zapachowe,
- następnie dodać 2 łyżeczki balsamu do ciała,
- powoli lejemy do naszej mieszanki oliwę z oliwek, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji ( tzn. garść mieszanki po ściśnięciu w dłoni utrzymuje swoją formę ),
- uzyskaną masę najlepiej uformować w kulki i zawinąć dokładnie folią spożywczą, albo przełożyć do pojemników na lód. Jednak pamiętajmy, że masa, po odstawieniu przybiera w objętości, zatem musi to być pojemnik zamknięty.

Robiąc pierwszy raz takie kule rozłożyłam je na papierze do pieczenia. Jednak po pewnym czasie zauważyłam, że dzieje się z nimi coś nie tak, gdyż tworzą się z nich takie placki i wciąż rosną. Wpadłam zatem na pomysł aby zawinąć je dość mocno i szczelnie folią spożywczą.

- tak uformowane kulki pozostawiłam do wyschnięcie na ok. 1 dzień.

Na zdjęciach zamieściłam Wam poszczególne etapy powstawania kul do kąpieli.

dodatki-do-kapieli

jak-powstaja-kule-do-kapieli

drobny-prezent_diy

Później zapakowałam je w przezroczystą folię na prezenty, ozdobiłam wstążką i w taki oto sposób mamy gotowe upominki. 

zrob-sam-prezent-dla-najblizszych

Kto z Was już robił takie kule? Lubicie sami robić upominki?  Ja bardzo ;)

17 komentarzy:

  1. Anonimowy3/05/2015

    Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł O.O!! ,w życiu bym na to nie wpadła,a tak to dodaje do ulubionych i w weekend robie :-P haha buzka
    Poklikasz u mnie w linki?

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/03/sheinside-cooperation.html

    OdpowiedzUsuń
  3. ha tez sama robie przepisy u mnie na blogu dałas za duzo wody dlatego musowały w foremce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn barwnik miałaś w żelu a tam woda ja daje taki sypki spożywczy:)

      Usuń
    2. w ogóle nie dawałam wody. Z płynnych rzeczy to tylko gęsty balsam do ciała i oliwa.

      Usuń
  4. Jeszcze nie próbowałam robić sama :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo ale super pomysł! Chętnie go wypróbuję :3

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwszy raz o takim czymś czytam i jestem zachwycona twoim tutorialem ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetne DIY ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Like your blog very much! It was so interesting to read your posts and also I’d like to say that you have beautiful photos! I know that it requires so much time to update blog, but keep doing it!)
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł, trzeba to będzie wypróbować :)) wielkie dzięki na podzielenie się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie wyszły!

    Robiłam kiedy am. teraz u mnie na tapecie DIY peelingi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł. Przy okazji muszę kupić potrzebne składniki i w chwili wolnej wypróbować. Efekt końcowy znakomity :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na prezent :)Twjoego bloga zobaczyłam na Modna Polka
    Obserwuję i zapraszam :)
    www.soclothe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł ;)
    viaafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Krupińska , Blogger